Dieta dr dąbrowskiej – zasady, efekty, opinie

dieta dr dąbrowskiej

Dieta dr dąbrowskiej to temat naszego dzisiejszego wpisu.

Nadmiar kilogramów to problem wielu Polaków. Nadwaga powoduje, że zarówno mężczyźni jak i kobiety czują się nieatrakcyjnie. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na utratę wagi jest przestrzeganie diety odchudzającej. Co więcej, zmiana niezdrowych nawyków żywieniowych pozwala wyglądać i czuć się lepiej. Niemniej jednak, wiele restrykcyjnych diet nie dostarcza do organizmu wystarczającej ilości wartości odżywczych. Jak więc zmienić swój jadłospis, żeby spożywane potrawy nam nie zaszkodziły? Warto przygotowywać posiłki, o których mówi dieta Dąbrowskiej. Ile się na niej chudnie i na czym dokładnie polega?

Dieta – sposób na schudnięcie

Dąbrowska postuluje wykluczenie ze swojego jadłospisu produktów wysokokalorycznych co Jej zdaniem jest dobrym sposobem na odchudzanie. Tę podejście jest optymalne zwłaszcza dla osób, które nie przepadają za intensywnymi treningami i nie chcą kupować suplementów. Odpowiednio zbilansowana dieta jest bezpieczna, ponieważ dostarcza do organizmu niezbędnych składników odżywczych. Co więcej, nie powoduje efektu jo-jo. Jedną z najlepiej opracowanych głodówek jest dieta napisana przez doktor Ewę Dąbrowską.

Dieta Ewy Dąbrowskiej – na czym polega?

Najważniejszą zasadą diety opracowanej przez doktor Dąbrowską jest spożywanie produktów, które nie zostały przetworzone. Podstawą jadłospisu powinny być owoce i warzywa. Ich główną zaletą jest niska kaloryczność i duża zawartość wartości odżywczych. Ponadto, zawarte w nich witaminy mają pozytywny wpływ na działanie całego organizmu. Dzięki temu, że owocowo-warzywne posiłki zawierają mnóstwo błonnika, podczas diety nie odczuwamy głodu. Ograniczenie kalorycznych posiłków pozwala na szybką utratę zbędnych kilogramów. Ponadto, zmiana niezdrowych nawyków żywieniowych sprawia, że do organizmu nie wnikają toksyny. W związku z tym, przez cały okres odchudzania mamy dobre samopoczucie i lepiej nam się śpi.

Dieta Dąbrowskiej – jak wygląda jadłospis?

Według doktor Dąbrowskiej, odchudzanie powinno odbywać się w dwóch etapach. Pierwszy polega na głodówce, która ma pomóc w oczyszczeniu organizmu, drugi zaś na spożywaniu zdrowych, nieprzetworzonych produktów. Podczas pierwszego etapu diety, wolno spożywać zaledwie 600 kcal dziennie. W posiłkach mogą znajdować się tylko owoce i warzywa z niską zawartością skrobi. Należą do nich np. brokuł, kalafior, buraki, rzodkiewka czy marchew. Oczyszczanie musi trwać co najmniej kilka dni, jednak najlepsze efekty uzyskuje się po upływie dwóch tygodni.

Drugi etap odchudzania obejmuje spożywanie zbilansowanych posiłków. Ważne jednak, aby ich podstawą były owoce i warzywa. Oprócz nich w jadłospisie mogą znajdować się ziarna, orzechy, kasza gryczana, jęczmienna czy kuskus. Aby dostarczyć do organizmu cennego białka, należy spożywać także produkty pochodzenia mlecznego takie jak kefir, twarożek czy jogurt naturalny. Oczywiście, nie wolno zapominać o odpowiednim nawodnieniu. Podczas odchudzania zaleca się wypijanie około 2 litrów płynów dziennie. Najlepiej pod postacią niegazowanej wody mineralnej.

Dieta dąbrowskiej – proste przepisy 

Dieta Dr Dąbrowskiej to przede wszystkim proste przepisy. Surówki nie wymagają gotowania, dlatego można przyrządzić je nawet w 5 minut. Dla miłośników smacznej kuchni, ważne jest żeby spożywane potrawy były smaczne. Dieta proponowana przez doktor Dąbrowską jest dla nich idealnym rozwiązaniem. Warzywa takie jak brokuł świetnie smakują w sałatce z pieczonymi burakami i słodką marchewką. Zmiksowane sprawdzą się także jako zupa krem. Ponadto, w jadłospisie mogą znaleźć się także wieloowocowe koktajle i soki, których zrobienie jest niezwykle proste. Po pierwszym etapie odchudzania do dań można dodawać ulubioną kaszę. Sałatki zaś można posypywać ziarnami czy też orzeszkami. Dieta owocowo-warzywna pozwala na przygotowywanie różnorodnych posiłków. Dzięki temu, że w Polsce uprawia się jedne z najlepszych owoców i warzyw, jadłospis opracowany przez Dąbrowską wśród Polaków staje się coraz bardziej popularny.

dieta dabrowskiej efekty

Jedna dieta, liczne efekty

Niewątpliwie największa zaletą diety owocowo-warzywnej jest szybkie przygotowywanie niskokalorycznych posiłków, które jednocześnie są smaczne. Niemniej jednak, to nie jedyna mocna strona zdrowego jedzenia. Dieta opracowana przez doktor Dąbrowską pozwala szybko schudnąć, ale nie tylko. Do jej efektów należy również poprawa wyglądu skóry, zwiększenie odporności, a także lepsze samopoczucie.

Znaczna utrata wagi

Od dawna wiadomo, że wysoko przetworzone produkty, zwłaszcza jedzone w nadmiarze powodują tycie. Chipsy, ciastka oblane czekoladą, a nawet niewinny hamburger są dla organizmu ogromną dawką kilokalorii. Zmiana jadłospisu pozwala pozbyć się nadmiaru zbędnej tkanki tłuszczowej. Wiele kobiet na forach internetowych zadaje pytanie: „Dziewczyny, jak skuteczna jest dieta dąbrowskiej? Ile schudłyście?”. Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Najczęściej po upływie 7 dni traci się około 3 kilogramów, natomiast zdarza się, że spadek wagi następuje mniej lub bardziej dynamicznie. Jedno jest pewne, dieta dąbrowskiej to szybkie efekty. Pierwsze rezultaty można zauważyć już po upływie kilku dni.

Poprawa kondycji

Podczas odchudzania zawsze warto być aktywnym. Oczywiście, dobre diety pozwalają schudnąć nawet, jeżeli nie chodzimy na siłownie, ale spędzanie dnia w łóżku, przed telewizorem jeszcze nikomu nie wyszło na dobre. Codzienne spożywanie owoców i warzyw to dla organizmu ogromna dawka witamin, a także innych mikro- i makroelementów. Te sprawiają, że przez cały dzień czujemy się wyspani i mamy sporo energii. Dobrą kondycje warto wykorzystać wychodząc na dłuższe spacery, które dodatkowo wspomagają spalanie tłuszczu.

Piękniejszy wygląd

Każda kobieta marzy o pięknej cerze. Świetnym sposobem na pozbycie się nieestetycznych sińców i wiotkiej skóry jest dieta Ewy Dąbrowskiej. Zmiana nawyków żywieniowych pozwala oczyścić organizm z toksyn, przez co skóra na całym ciele nabiera blasku. Odpowiednie nawadniane organizmu podczas odchudzania sprawia, że zmarszczki wokół oczu stają się mniej widoczne. Wyeliminowanie wysoko przetworzonych produktów to także skuteczna metoda na pozbycie się cellulitu. Nie zapominajmy, że poprawa wyglądu sprawia, że na co dzień czujemy się atrakcyjnie, a podczas służbowych spotkań jesteśmy pewni siebie.

Zdrowszy sen

W dzisiejszych czasach wiele osób skarży się na problemy ze snem. Co zrobić, gdy wieczorem nie potrafimy zasnąć? W takim przypadku pomóc może dieta Dąbrowskiej. Efekty po 2 tygodniach to nie tylko utrata kilogramów, ale także efektywny sen. Zbilansowany jadłospis pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego i hormonalnego. W związku z tym, osoby będące na diecie wieczorem zasypiają o wiele szybciej, a rano budzą się wypoczęte.

Zwiększenie odporności

Aby poprawić odporność, warto zadbać o to, żeby posiłki dostarczały do organizmu przeciwutleniacze. Bogatym źródłem antyoksydantów są warzywa i owoce. W związku z tym, dieta dr Dąbrowskiej jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które często chorują. Ponadto, spożywanie cytrusów czy papryki jest idealnym sposobem na uzupełnienie niedoboru witaminy C. Jak wiadomo, kwas askorbinowy wspomaga funkcjonowanie układu immunologicznego, przez co zapobiega przeziębieniom.

Lepszy nastrój

Powrót do sylwetki sprzed lat powoduje poprawę samopoczucia. Niestety, restrykcyjne głodówki sprawiają, że ludzie stają się nerwowi i nie mają ochoty na spędzanie czasu z innymi. Całe szczęście, w przypadku diety Dąbrowskiej nie ma mowy o odczuwaniu głodu, który powoduje rozdrażnienie. Warzywa i owoce bogate są w błonnik, który wywołuje uczucie sytości. W związku z tym, po posiłku przez dłuższy czas nie jesteśmy głodni. Ponadto, substancje odżywcze dostarczane z dietą pozytywnie wpływają na układ nerwowy człowieka, co bezpośrednio przekłada się na lepszy nastrój.
Efekty uboczne i przeciwwskazania

Dieta owocowo-warzywna jest stosunkowo bezpieczną formą odchudzania. Niemniej jednak, nie mogą sobie na nią pozwolić osoby, które chorują na cukrzycę typu I, niewydolność nerek, depresję czy anoreksję. Do innych schorzeń, przy których nie można się odchudzać należy nieprawidłowe funkcjonowanie tarczycy, serca czy układu oddechowego. Oczywiście, jak w przypadku każdej innej głodówki, dieta Dąbrowskiej nie może być stosowana przez kobiety w ciąży i matki karmiące piersią. Trzeba także pamiętać, że odchudzanie nie jest wskazane dzieciom, młodzieży, a także osobom, które mają niedowagę. Zdarza się, że podczas diety nawet zdrowe osoby odczuwają nieprzyjemne dolegliwości takie jak nudności, biegunka, bóle głowy i wymioty. Zwłaszcza podczas pierwszego etapu głodówki. Często niepożądane objawy ustępują samoistnie. Jeżeli jednak utrzymują się przez kilka dni, należy przerwać odchudzanie.

dieta dabrowskiej opinei

Dieta dąbrowskiej – opinie lekarzy

Dieta owocowo-warzywna opracowana przez doktor Dąbrowską jest skuteczną metodą na utratę kilogramów i poprawę odporności. Co mówią o niej lekarze? Specjaliści zwracają uwagę przede wszystkim na pozytywny wpływ witamin, które dostarczane są do organizmu wraz z posiłkami. Niemniej jednak, są zdania, że głodówka nie powinna trwać długo. Długoterminowe odchudzanie nie jest zdrowe, szczególnie u osób, które zmagają się z chorobami układu pokarmowego. Wielu lekarzy zaznacza, że przed zastosowaniem diety, warto zgłosić się do dietetyka, który podpowie jak komponować posiłki.

Mocne strony diety

Dieta dr. Dąbrowskiej jest coraz bardziej popularną formą odchudzania. Co sprawia, że osoby z nadwagą decydują się właśnie na nią?

  • Jadłospis złożony z łatwo dostępnych składników.
  • Posiłki, które przygotowuje się w kilka minut.
  • Możliwość spożywania różnorodnych produktów.
  • Dodatkowe efekty takie jak zwiększenie odporności czy poprawa wyglądu.
  • Pozytywne opinie osób, którym dieta pozwoliła schudnąć.
  • Brak uczucia głodu podczas odchudzania.

 

 

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*