Dieta jajeczna-zdrowy sposób na odchudzanie

jajka

Dieta jajeczna na odchudzanie – czy jest skuteczna?

Sposobów na odchudzanie jest mnóstwo. Wiele osób decyduje się na intensywne treningi, inni sięgają po suplementy diety, czy plastry odchudzające, dzięki którym nie muszą ćwiczyć i zmieniać swoich nawyków żywieniowych. Od dawna wiadomo, że to właśnie dieta ma największy wpływ na naszą wagę. Do najskuteczniejszych metod odchudzania należy więc zmiana swojego jadłospisu. Rodzajów diet odchudzających jest mnóstwo. Jednak czy istnieje taka, która pomoże nam zrzucić kilka kilogramów w dwa tygodnie?

dieta jajeczna

W jaki sposób można schudnąć?

Zdarza się, że osoba, która ma problem z nadwagą nie wie, jak ma sobie z nią poradzić. Często zdarza się, że droga do wymarzonej sylwetki jest długa i kręta. Wtedy najczęściej rezygnujemy z odchudzania i staramy pogodzić się ze swoim wyglądem. Taki stan rzeczy sprawia, że jesteśmy nieszczęśliwi i tracimy poczucie własnej wartości. Niestety, nie ma jednego rozwiązania, które skutecznie pomoże schudnąć każdemu. Na co najczęściej decydują się osoby, które zmagają się z nadmiarem kilogramów?

Zwiększona aktywność fizyczna

Trenerzy personalni zachęcają do uprawiania sportów, bowiem te pozytywnie wpływają na funkcjonowanie naszego organizmu i samopoczucie. Największą zaletą intensywnych ćwiczeń jest to, że dzięki nim spalamy kalorie, przez co także tracimy zbędne kilogramy.  Nie mniej jednak treningi bywają wykańczające i pochłaniają dużo czasu, przez co często z nim rezygnujemy.

Suplementy diety

Zażywanie tabletek, które mają wspomagać spalanie tłuszczu jest popularną metodą wali z nadwagą. W większości przypadków suplementy diety nie przynoszą efektów, ponieważ najczęściej powinny być stosowane wraz z dietą odchudzającą. Niestety, na rynku dostępnych jest wiele kapsułek, które mogą wywoływać problemy z układem pokarmowym. Warto również zwrócić uwagę na to, że nie każdy może po nie sięgać.

Plastry odchudzające

Przyklejanie na ciało plastrów odchudzających jest stosunkowo nową metodą walki z nadwagą. Plastry uwalniają substancje aktywne, które przenikają do naszego organizmu i między innymi regulują procesy trawienia, czy wchłaniania tłuszczów. Dużym mankamentem tego rozwiązania jest to, że plastry zazwyczaj musimy zapłacić fortunę, natomiast opinie na temat ich skuteczności nie są zbyt dobre.

Dieta odchudzająca

Jednym z najbardziej popularnych sposobów na utratę zbędnych kilogramów jest zmiana nawyków żywieniowych. Najczęstsza przyczyną nadwagi najczęściej jest właśnie wysokokaloryczna, niezdrowa dieta. Co ważne, wykluczenie z jadłospisu niektórych produktów może spowodować schudnięcie. Istnieją również bardziej rygorystyczne rozwiązanie, dzięki którym możemy uzyskać wymarzoną sylwetkę w łatwy i szybki sposób. Przykładem jest coraz chętniej stosowana dieta jajeczna.

jajko na odchudzanie

Dieta jajeczna 

Wprowadzenie do swojego jadłospisu jajek może przynieść naprawdę zaskakujące efekty. Dieta jajeczna opiera się trzech posiłkach dziennie, podczas których należy jeść właśnie kurze jaja, gotowane na twardo. Takie śniadanie, czy obiad dostarcza ogromną ilość białka, a także innych substancji odżywczych, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Proteiny, które wraz z posiłkiem trafiają do naszego żołądka zacznie przyśpieszają metabolizm. Co ważne, jajka są niskokaloryczne, ale smaczne i sycące, dlatego podczas odchudzanie nie powinniśmy odczuwać męczącego głodu.

Dieta jajeczna – zniewalające efekty!

Jeżeli zdecydujemy się na zastosowanie diety jajecznej, pierwsze efekty odchudzania zauważymy już po kilku dniach. Co najważniejsze, w tydzień czasu możemy schudnąć nawet 5 kilogramów, co zmobilizuje nas do dalszej pracy nad sylwetką. Odpowiednio opracowany jadłospis pozwoli na szybką utratę tkanki tłuszczowej, jednak aby utrzymać efekty odchudzania, po zakończeniu diety nie powinniśmy wracać do niezdrowych nawyków żywieniowych. Warto dodać, że jajka dzięki dużej zawartości witamin i minerałów nie wpłyną negatywnie na stan naszej skóry, czy włosów, co jest częste podczas stosowania innych diet odchudzających.

Produkty wskazane przy diecie jajecznej

Oczywiście podczas stosowania diety jajecznej możemy spożywać także inne produkty, które pozytywnie wpłyną na działanie naszego układu trawiennego. Należą do nich przede wszystkim owoce i warzywa, ale tylko te o niewielkiej zawartości węglowodanów. To właśnie ona zawierają dużą ilość błonnika, który wspomaga pracę jelit i przyśpiesza procesy trawienne. W dodatku, pijąc soki owocowo-warzywne dostarczymy do naszego organizmu, niezbędne dla naszego prawidłowego funkcjonowania witaminy i mikroelementy.

Czy na diecie powinniśmy dużo pić?

Dietetycy i lekarze przekonują, że zawsze powinniśmy dużo pić, ponieważ woda niezbędna jest do przeprowadzenia większości ważnych procesów w naszym organizmie. Także podczas odchudzania warto o tym nie zapominać. Dieta jajeczna wymaga picia aż 3 litrów wody mineralnej, którą możemy zastąpić zieloną herbatą, owocową, a także słabą kawą bez dodatku cukru. Jeżeli nie będziemy wypijać wystarczającej ilość płynów istnieje prawdopodobieństwo, że dieta nie przyniesie wymarzonych rezultatów.

jajka a odchudzanie

Dieta jajeczna – czego nie jeść?

Dieta jajeczna należy do dość rygorystycznych metod odchudzania. Podczas jej stosowania nie należy pić alkoholu, a także słodzonych napojów gazowanych. Czego jeszcze nie powinniśmy spożywać jeżeli chcemy szybko schudnąć?

  • warzyw strączkowych – m.in. fasoli, groszku cukrowego, czy bobu,
  • warzyw bogatych w skrobię – ziemniaków, a także kukurydzy,
  • bardzo słodkich owoców, takich jak winogrona i banany,
  • mięs, które zawierają dużą ilość tłuszczów nasyconych,
  • makaronu i ryżu,
  • chleba, nawet pełnoziarnistego,
  • dań gotowych typu fast food.

Oczywiście, będąc na diecie musimy ograniczyć także ogólne spożycie soli i cukru, które w nadmiarze pobudzają apetyt.

Ile jajek jeść dziennie?

Wiemy już na czym polega dieta, a także czego nie powinniśmy jeść podczas jej stosowania. Pozostaje tylko odpowiedzieć sobie na pytanie: „ile jajek dziennie jeść na odchudzanie?”. Według amerykańskich naukowców, aby osiągnąć wymarzoną sylwetkę w ciągu dnia powinniśmy spożywać 6 jajek ugotowanych na twardo. Oczywiście, obok nich powinny się znaleźć inne produkty, które dostarczą do naszego organizmu węglowodany i zdrowe tłuszcze. Ważne jest, żeby nie gotować jaj dłużej niż 10 minut, ponieważ po tym czasie tracą one cenne substancje odżywcze.

Najskuteczniejsza dieta jajeczna – jadłospis na 14 dni

Trzeba przyznać, że codzienne jedzenie kurzych jajek jest dość monotonne. Nie mniej jednak, dla osób, które maja problem z nadmiarem kilogramów, najważniejsze jest, że dieta przynosi wymarzone efekty. Podczas przygotowywania posiłków warto dodać do nich smaczne dodatki, które sprawią, że odchudzanie będzie dla nas przyjemniejsze. Poniżej kilka pomysłów na posiłki, które warto wykorzystać w swojej kuchni, podczas czternastodniowej diety odchudzającej.

Pożywne śniadania

Wiele osób twierdzi, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia. Ma dostarczać nam mnóstwo energii, niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania. Aby zapewnić sobie dobry początek dnia, rano możemy przyrządzić jedno z kilku przykładowych śniadań.

  1. Dwa jajka na twardo przekrojone na pół, posypane kiełkami rzodkiewki, pomidor pokrojony na ćwiartki, filiżanka herbaty.
  2. Dwa jajka ugotowane na twardo, starte jabłko, szklanka herbaty ziołowej.
  3. Cztery połówki jajka ugotowanego na twardo, posypane szczypiorkiem, do tego świeżo wyciśnięty sok z jednej pomarańczy i szklanka wody.
  4. Dwa jajka ugotowane na twardo, świeżo wyciśnięty sok z dwóch mandarynek i jednego kiwi.

Pomysły na szybkie obiady

Obiad musi zagwarantować nam siły na drugą połowę dnia. Będąc na diecie warto, skorzystać z pomysłów na dania, z jajami z roli głównej, które można przygotować zaledwie w kilka minut.

  1. Sałatka ze świeżego szpinaku, sałaty masłowej, gotowanego brokułu i pomidora (porcja powinna mieć około 200 g), z dodatkiem dwóch jajek na twardo. Herbata owocowa.
  2. Kalafior ugotowany na parze, polany odrobiną wysokiej jakości oliwy z oliwek (około 200 g). Do tego dwa jajka na twardo i filiżanka niesłodzonej herbaty.
  3. Dwa jajka na twardo, 200 gram startego ogórka, przyprawionego posiekanym świeżym szczypiorkiem i koprem. Do popicia woda mineralna.
  4. Sałatka ze świeżego ogórka, sałaty lodowej i rukoli, z dodatkiem oliwy z oliwek i ulubionych ziół (porcja powinna mieć około 200 g). Na wierzchu ułożone dwa jajka na twardo.

Przykładowa kolacja

Ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być najmniej kaloryczny. Co istotne, nie powinniśmy jeść później niż dwie godziny przed snem. Co najlepiej zaserwować sobie na kolację?

  1. Dwa jajka ugotowane na twardo, a do tego 3 niewielkie gałązki selera naciowego, do smaku skropionego sokiem z cytryny. Ulubiona herbata ziołowa, najlepiej melisa.
  2. Jedna średniej wielkości brzoskwinia lub gruszka, dwa jajka na twardo i filiżanka zielonej herbaty.
  3. Dwa ugotowane jaja i sałatka owocowa (około 200 gram). Najlepiej z dodatkiem mandarynki, pomarańczy, jabłek, czy truskawek. Do popicia bezcukrowa herbata, może być czarna.
  4. Cztery połówki ugotowanego jaja, do tego sałata rzymska polana jogurtem naturalnym i herbatka owocowa

dieta jajeczna jadłospis

Zalety diety jajecznej

Do najważniejszych zalet diety jajecznej z pewnością zaliczamy szybki spadek wagi. Nie ulega wątpliwości fakt, że rzadko która metoda pozwala nam schudnąć aż 5 kilogramów w ciągu 7 dni. Jednak co jeszcze spowodowało, że dieta zyskuje coraz większą popularność?

  • Przygotowanie posiłków jest niezwykle proste, dlatego mogą je wykonywać nawet osoby, które nie potrafią gotować.
  • Przyrządzenie śniadania, obiadu i kolacji zajmuje zaledwie kilka minut, przez co w ciągu dnia nie tracimy czasu na gotowanie.
  • Produkty, po które warto sięgać na diecie są stosunkowo tanie, przez co zmiana jadłospisu nie nadszarpnie naszego budżetu.
  • Jajka są źródłem białka, które jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.
  • Dieta mimo tego, że jest monotonna, dostarcza mnóstwo witamin m.in. witaminę A, D, B1, czy B12.
  • W jajkach znajdują się także pierwiastki takie jak, wapń, żelazo, potas i fosfor, które pozytywnie wpływają na stan naszego zdrowia podczas odchudzania.

 

 

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*